söndag 10 oktober 2010

Perspektiv

har jag fått på livet idag... Även om jag misslyckats med mitt mål i livet - att leva ett Svensson-liv med man, barn, villa o volvo så har jag mina barn kvar. Jag har sårat dom genom att låta dem genomlida denna seperation en gång till - att de ska få ha två hem, få flytta rundor varje vecka. Men jag finns här för dom, deras pappa finns där för dom! Vi kan ge dom kärlek, omtanke, uppmärksamhet och en trygghet!!

Jag mår inte bra, jag har sån ångest över att jag inte klarat det jag föresatte mig men jag vet att jag inte var ensam i detta, vi var två som inte klarade det. Jag tar inte på mig hela skulden - ibland bara går det inte som man tänkt sig. Man får ta det därifrån och försöka göra sitt bästa för att framtiden ska bli så bra det går! Jag kommer att må dåligt till och från, det vet jag. Jag kommer att må bra också - det går upp o ner hela tiden. Jag har bestämt mig för att tillåta mig att sörja vårt äktenskap. Vi fick många fina år men kärleken räckte inte till att göra vårt liv bättre än bra. Jocke är min bästa vän och jag har en stor respekt för honom som person och pappa till våra underbara tjejer! Att vår relation ska vara så bra som det bara går, för våra barns skull men även för vår skull, är ett av mina mål nu.

Jag ska bli lycklig, må bra och vara en så bra mamma som jag bara kan vara! Ge mitt allt för att bli den Jenny jag vill vara! Stark, positiv, engagerad och lycklig!!!

Snart är det dags att gå o lägga sig, undrar om jag kan sova inatt eller om jag ska ta det säkra före det osäkra och ta min medicin... får nog bli så - jag vill INTE se ut som jag gjort i helgen när jag går till jobbet img. För efter jobbet så ska jag hämta Thea och Elin på fritids!!! Ska få hem mina älskade underbara hjärtegull!!! Me like a LOT!!!!

1 kommentar:

  1. Håll i det - fokusera på det positiva. Många kramar, I

    SvaraRadera