söndag 17 oktober 2010

Helgen!

Det har varit en helt okej helg! Igår åkte Thea på träningsläger med GF Örnen, halv åtta skulle dom samlas för att åka i gemensam trupp till Lingvallen i Skälderviken. Gissa om hon var uppspelt!? =) Det var inte alls lika jobbigt o lämna henne denna gången - nu vet jag ju att hon klarade 8 dagars kollo i somras!

Sen åkte vi hem, jag o Elin. Jag gick o la mig en stund för att försöka vila ikapp dom timmar som jag missat på natten med 2 barn o jag i en 120cm säng... När klockan blev 11 så bar det iväg till Vedema med Jenny E och Linda M o alla barnen. Matsäck och filtar packat för en dag med slappande i naturen! Ja, jag är inte jätteförtjust i naturen så de fick övertala mig lite o jag fick såklart tänka lite på Elin som uppskattade trippen jättemycket! Och visst var det härligt! Barnen rusade runt i skogen och vi mammor parkerade oss på vars en filt o bara latade oss i solen, som faktiskt värmde rätt bra! Vi satt bara o pratade skräp mest hela tiden! Gött!! Tanken slog mig när jag satt där att jag inte känt det där välbekanta trycket över bröstet på några timmar... knappt jag vågade tänka tanken...!

När alla var nöjda med dagen så packade vi in oss i bilarna för hemfärd. Hem o duscha o vila för sen var vi alla bjudna på middag hos Jenny! Ååååh så gott det var, maten var supergod och att få sätta sig till dukat bord gjorde ju inte saken sämre! Vi satt o filosoferade om livet några timmar. Men efter en heldag ute i friska luften så var vi alla rätt möra! Vi gick hem vid halv nio/nio o då kröp jag o Elin ner i sängen. Hon var lite ledsen och saknade Jocke - vi försökte ringa honom för att hon skulle lugna sig lite men där var inget svar. Vi lämnade ett meddelande att han kunde höra av sig som idag (söndag). Och det gjorde han, 00.20 inatt ringde han...! Hmmmm verkligen ingen koll på klockan - han bad så hemskt mycket om ursäkt för att han väckt mig och jag informerade att Elin sov så han kunde inte prata med henne nu iaf...

Idag är det söndag och ikväll kommer Thea hem! Jag och Elin ska inte göra så mycket idag, handla och tvätta blir det väl. Och än så länge är trycket över bröstet bara svagt, det kanske håller på att vända nu för mig?! Man kan ju hoppas!!!!



2 kommentarer:

  1. mmmm ja hoppas verkligen att d vänder nån gång för dej kram syrran <3

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra helg!!!!! Kramar!

    SvaraRadera