fredag 12 november 2010

Fredag, fredag, fredag...

Och vilken fredag... Den har tamejtusan innehållt allt... skratt, tårar, ångest, glädje, kärlek, hopplöshet, likgiltighet o mys...

Ja, det är väl så mitt liv är för tillfället... Gäller o vara beredd för man vet aldrig när det vänder o vart det bär. Tog ingen sömntablett igår vilket resulterade i att jag sov sådär bra. Men jag kände mig "med" i skallen idag o det var så skönt! Tyckte det kändes bra o köra till jobbet. Väl på jobbet så var det dags för o ha möte med cheferna för att diskutera min situation o mående med tanke på medicineringen jag håller på o laborera med. Och det mötet gick inte alls som jag tänkt mig det, gick därifrån med tårarna forsandes längs kinderna. Det är inte klokt så ömtålig man är, inte bara jag som person utan mitt liv i allmänhet. De köpte inte min idé om att låta mig jobba hemifrån om, OM, det blir så att jag mår kasst en dag. De tyckte jag skulle bli sjukskriven på 25%, ta ut tiden på fredagar och ha 2 timmar i veckan flytande o ta ut när det behövs. Jag VILL INTE vara sjukskriven, inte ens på 25%!!! Så när jag gick därifrån så bröt jag ihop, hela min kropp skrek NEJ!!!! Det är såååå dåligt timing, det är dags för julklappar, första riktiga månaden med egna utgifter... Det är helt sjukt så ömtålig min ekonomi är, att jag inte ens klarar en 25%-ig sjukskrivning!

Så när jag gråtit, gråtit o gråtit lite till - o den där förbannade ångesten spände åt kring bröstkorgen så jag inte fick luft - då bestämde jag mig att nej, det ger mig inget att gå ner i tid om jag ska må såhär!!! Jag har ett läkarintyg o falla tillbaka på OM det blir för jäkligt men tills dess så kämpar jag på! Och det känns lite bättre nu, när jag bestämt mig... Hoppas bara det håller... att JAG håller...!

Sen har det vänt igen, ikväll kom mina älskade töser hem igen! Och så skönt det känns att bli omfamnad o pussad på! Att ha någon att duka fram fredagsmys till, någon att avnjuta kvällen med! Jag går o smygtittar på dom när dom sover i sina sängar nu, helt underbart att dom är här! Här, i mitt, i vårt hem!!!!

Livet går verkligen upp o ner, jag hoppas morgondagen går mest upp... img ska dom iofs på kalas hos sina kusiner så Jocke kommer o hämtar dom vid halv ett men dom kommer på kvällen igen, sent... Men jag har dom här!!! Me love a lot!!!!

1 kommentar:

  1. Din glädje hoppar upp från skärmen!!!!! JAg är så glad för din skull vännen!

    SvaraRadera