tisdag 2 november 2010

Ångest...

denna objudna gäst som vägrar ge med sig... Idag har jag haft en fruktansvärt pissig dag! Jag har inte gjort mycket annat än gråtit. Suttit med stängd dörr på jobbet, orkar inte ha alla människor springandes hos mig hela tiden. Jag orkar inte bli distraherad av att någon går förbi. Jag kan inte fokusera, tänka, koncentrera mig - får inget gjort, rör till allt... Allt detta gör att jag inte kan utföra mitt jobb på det sätt jag vill, jag kan inte uppfylla de krav jag ställer på mig, eller på de krav omgivningen ställer på mig...

Idag har jag tagit ett steg som jag nog egentligen skulle behövt ta för länge sen... Jag har informerat min chef att jag mår skitdåligt, att jag inte sover, att jag inte hinner med mitt jobb... osv osv... Erkänt för honom att jag misslyckats med det jag föresatt mig, det jag lovat honom när det pratades om att jag ensam skulle klara att hantera hela administrationen. Jag kan inte leva upp till det... och jag hatar mig själv för att vara så svag, att behöva visa mig så sårbar o ynklig!!!

Jag har pratat med min arbetsterapeut idag, som för övrigt såg direkt att jag mådde sämre än jag gjort på länge... Jag ska få en tid hos en kurator och nästa vecka ska jag till doktorn för att diskutera allt möjligt, bl a om vad jag ska göra med den här ångesten o att jag inte kan sova... Jag måste få sova o jag vill så gärna bara känna att jag är ovanför ytan! Slippa ha ont över bröstet, svårt att andas o ha gråten i halsen precis hela tiden... Jag vill bara må okej... Nu ska jag iaf ta min sömntablett o hoppas på att jag får sova. Natti

1 kommentar:

  1. Finns här!!!! det är minsann jag för en månad sedan :S

    SvaraRadera