söndag 16 januari 2011

Så var helgen slut...

Har haft en bra helg om man bortser från att jag fick avboka lördagens besök... Vaknade i lördags med en fruktansvärd huvudvärk som gjorde mig så illamående!! Var upp vid tio o tog två panodil o sen tebax i sängen... Nytt försök vid tre-tiden att komma ur sängen... fick i mig två rostade mackor... sen tog jag en ipren o två panodil o minsann - en kvart i fem kunde jag komma ur sängen o in i duschen... Inte klokt vad segt det var!

På kvällen bjöd Linda E på middag, tack för det! Hade inte blivit att jag ställt mig o gjort ngt annars... Sen var det rätt hem i bingen igen...

Idag har det varit rätt okej, var ute o powerwalkade en 45 min o det kändes riktigt bra! Efter en dusch började huvudvärken smyga sig på mig så jag bjöd in mig på kaffe hos Linda M, det är alltid lika trevligt o bara vara med henne! Du är en klippa, Linda! Like you a lot!!!!

Har minsann kockat lite idag också, pastasallad med kyckling, pesto, paprika o champinjoner... smarrigt värre!!! Det får bli måndagens o tisdagens middag oxå...! När jag käkat så satt jag här o bara saknade tjejerna, fast jag fick kela om dom en stund på Coop när vi träffades där... Så jag ringde Jocke o frågade om jag kunde komma bort en stund och såklart gick det utmärkt! Jag promenerade dit och drack kaffe o mös med tjejerna framför Bolibompa!

Jag är så tacksam och lycklig över att vi kan ha den relationen, jag o Jocke, att trots att vi ligger i skilsmässa så har vi inte några som helst problem att träffas o umgås. Ibland är det så bekvämt att man undrar varför det inte funkade att vara gifta...! Jag vet att vi inte kan leva med varann och att det vi gör nu är det bästa för oss och för barnen. Och jag trivs med att kunna gå hem till min egen lya o vara för mig själv! Hade vi fortsatt bo tillsammans längre så hade vi kanske inte kunnat vara bästa vänner... Och det är ngt jag vårdar och värdesätter högt!!! Ibland för högt... Men det får man väl ta.

Nu ska jag lägga mig och läsa, känner mig lite mör i kroppen efter allt promenerande... Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar