söndag 9 januari 2011

Nu börjar det...

idag har jag börjat mitt nya liv! Det gäller inte bara vikten även om den är prio! Jag har vägt in mig, börjat skriva matdagbok och img börjar jag med min Naturdiet på lunchen - äter riktig mat på kvällen med barnen. Provade o gå lite på löpbandet, jag är inte helt hundra frisk än märkte jag.... Jag gick i lugnt tempo i två minuter sen fick jag pausa o sen gick jag 2 min till innan ny paus o avslutande 2 min gång... Flåsade så jag trodde lungorna var på väg ur kroppen på mig. Men 6 min är bättre än inga minuter - eller...?!

Jag har, än så länge, inte ätit ngt godis. Jag har käkat frukost, middag o får väl se om jag behöver ngn knäckemacka innan natten. Så om en vecka hoppas jag på ett litet steg neråt på vågen...!

Jag har som sagt börjat mitt nya liv på fler sätt än bara med vikten. Jag har också bestämt mig för att ge energi åt de som ger mig energi i retur! Ni som bara vill använda mig när ni mår dåligt, behöver vräka ur sig eller mala på om sig själv och INTE har någon tanke på att finnas där för mig när jag behöver prata, vräka ur mig eller bara ha en axel eller kram till hands när jag behöver gråta - ni kan hålla er väck! Min energi behöver jag för att må bra, för att orka finnas där för dom som är mina vänner, mina riktiga vänner!

Imorgon är det dags för jobb igen, känner smått hur stressen kryper på mig... Jag vet att jag har massor att göra, massor som skulle varit gjort för ett bra tag sen. Men eftersom jag blev sjuk så är det som det är. Får försöka vara effektiv så jag slipper jobba hemifrån om kvällarna, för kvällarna är fulla av gympa, jobb o mer gympa... Men det ska nog gå bra, det får ta den tid det tar eller så får man väl tilldela mig lite mer arbetskraft.

Nu ska jag softa framför tv:n med mina tjejer! Ha det så gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar