söndag 2 januari 2011

2 januari...

o jag har fått en del gjort fast jag inte skulle göra ngt... Jag åkte till Maxi o hämtade ut min penicillin... kollade efter skor o kläder till barnen eftersom dom hade bra rea men jag måste ha barnen med mig för o kunna handla. Annars blir det fel färg, form o mönster... fel storlek eller vad som helst - dom är inte helt enkla o handla till dom längre. Men å andra sidan så är det ju bra dom vet vad dom vill ha o står på sig, vill ju att dom ska tycka o tänka själva!

När jag kom hem o skulle ha in dom få varor jag köpt i frysen så fick jag inte plats... därför fick jag frosta av frysen o städa i ordning där. Så nu har jag lite struktur även där... Kylskåpet fick sig en rensning också, men där finns massa gotte kvar... :-) Men jag försöker o inte vräka i mig... kilona har ökat vad dom ska! Nu väntar jag med spänning på mitt löpband, sen ska kilona bort!!

Nu sitter jag o kollar på film - de visar Inte utan min dotter... får väl se hur länge jag har ro att se den, har sett den förr o läst boken... Har en del andra filmer nedladdade som jag inte sett innan så det blir kanske någon av dom.

Img är det dags för jobb igen, hoppas jag orkar - men det är väl bara o bita ihop! Inte direkt det mest ansträngande man kan göra, sitta på rumpan o knappa på datorn.

Img eftermiddag ska jag hämta barnen på fritids eftersom Elin ska till tandläkaren på kvällen. Blev lite hektiskt för Jocke o hinna med. Skönt vi kan hjälpas åt! Sen ska jag en snabb sväng in på H&M o köpa en kjol som jag letat länge efter, nu vet jag var den hänger eftersom Linda varit o köpt en hon också.

Pratade med en vän igår som jag inte pratat med på lite drygt 2 år och tyvärr mår han lika dåligt nu som då. Hemskt! Men en glädjande nyhet var att han utökat sitt umgänge med dottern, hon får t o m sova över hos honom för hennes mamma... Förstår inte varför människor ska ha så svårt att se att barn har lika mycket rätt till sin pappa som sin mamma!!! Grrr, blir riktigt irriterad av tanken bara... Så go T, kämpa på!!!

Nu ska jag softa, så ha en underbar kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar