onsdag 29 december 2010

Hmmmm

Gick sådär med utmaningen... Inte min grej det där att skriva om vissa förutbestämda saker...

Nu sitter jag här, den 29 dec o slappar... Kämpar som ett djur för att inte gå bärsärk på godisskålen, chipsen eller julgodiset! Vägde mig igår o det är skandal!! Ja, jag vet att det vände upp när jag bytte medicin och att det är en biverkning men nu måste jag göra ngt... inte för att jag tänker göra ngt stort för att minska i vikt innan nyår - men åtminstone försöka att inte öka på de kilo jag redan har. Hoppas att jag slipper utstå tugg om träning, vikt o sånt tjafs... Pallar inte riktigt med det! Blev en del sånt snack på annandagen med brorsan min, jag gick i taket! Orkar inte höra hur jäkla duktiga alla är! Biceps hit o triceps dit... kalorier hit o tappade kilo dit... Gaaaahhh! Förlåt men sån är jag!

Det närmar sig nyår o jag ska fira med Jenny E och Tina med deras barn. Det ska bli supertrevligt! Jag har ansvaret för varmrätten och det blir fläskytterfilé (skulle varit fläskfilé men jag gillar inte riktigt att man behöver putsa så in i...!) med mozzarella, hemmagjorda klyftpotatis o en sallad till det. Förrätten är det Tina som står för, efterrätten fixar Jenny - citronpaj med hallonmaräng är utlovat! Yummie!!! Så jobbet med kilona tar paus över nyårsafton då jag dessutom ska inta några goda kalla öl!! :-) Men sen...!

Jagar ett motionsband som jag kan ha här i vardagsrummet, vet ju med mig att om jag bara går så fixar jag kilona - men jag tar mig inte ut på kvällarna... lat är jag! :-D

Men nu ska jag hoppa in i duschen! Ha det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar