torsdag 28 januari 2010

Lugn...

känner jag av många anledningar idag... Jag har varit hos tandläkaren och det var inga mastodont-saker som behövde fixas o det känns alltid bra. Thea och Elin var också där och det gick jättebra - de har inte ärvt min rädlsa för tandläkaren... Thea o jag får dock komma tebax o fixa till lite men men... Och det skulle inte bli så dyrt = LUGN!

Även ikväll har jag suttit med min nyfunna hobby och scrappat = LUGN! Ska ta lite foto på grejorna till helgen när man är hemma på dagtid då det är liiite ljust iaf. Har gjort lite kort som ska lämnas till folk som fyller år och det var ju riktigt kul det med o prova lite nya varianter. Dom kan jag ju förstås inte visa förrän de är lämnade till rätt person men den som väntar på ngt gott... =)

Har hunnit med o chatta med min bror lite ikväll och när jag läser hans facebook och messen jag får från honom så känner jag en oerhörd glädje som han bär med sig och delar med sig av - och det gör mig LUGN! Tänk så många år jag gått o mått dåligt för att jag fokuserat på vad som varit istället för att ta dagen som den kommer och blicka framåt istället! Inte för att allt vänder på en femöring men... Jag har stor tilltro till att det kommer gå mycket bra för honom i framtiden - He is on the right track in life!

Jag har en något deppig Elin som tyvärr bara får mer o mer mediciner som hon ska ta - inget allvarligt men hon har fått vara med om en hel del de senaste åren... Allergier, astma, ögonoperation, avklämd tå, ljumskproblem o nu är det magen som strejkar... När vi åkte på ett läkarbesök förra veckan så tittade hon på mig med tårar i ögonen o sa "Mamma, händer allt mig för att jag är så liten o inte kan något..." Det kändes i mammas hjärta! Img ska Thea sova över hos en kompis o då ska jag pyssla om och försöka muntra upp henne. Får se vad som händer... =)

Nu blir det sängen iaf - en jobbedag kvar innan helg! LoL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar